Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Paklausos ir pasiūlos reikšmė rinkoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Paklausos ir pasiūlos reikšmė rinkoje

  
 
 
123456789
Aprašymas

Paklausa. Paklausos funkcija. Paklausos dėsnis. Pasiūla. Pasiūlos dėsnis. Pasiūlos ir paklausos sąveika. Paklausos ir pasiūlos pusiausvyra. Paklausos elastingumas. Priežastys, dėl kurių paklausa yra neelastinga. Pasiūlos elastingumas. Priežastys, dėl kurių pasiūla yra neelastinga. Išvados. Darbas iliustruotas kreivėmis, lentelėmis.

Ištrauka

Rinkos dėsnius lengviau suprasti, nagrinėjant idealų rinkos modulį. Idealios rinkos subjektai yra individualus pirkėjas ir individualus pardavėjas arba vartotojas ir gamintojas. Pirkėjas ir pardavėjas yra dvi rinkoje veikiančios jėgos. Pirkėjas kaip veikianti jėga formuoja rinkos paklausą (market demand), o pardavėjas - rinkos pasiūlą (market supply).
Paklausa pasireiškia pirkėjo siekimu įsigyti konkrečią prekę ar paslaugą. Tačiau jei pirkėjas nori tik tos prekės, bet neturi pinigų, jo noras nėra paklausa. Vadinasi, paklausą galime apibrėžti kaip troškimą arba poreikį, egzistuojantį drauge su pasiruošimu ir galėjimu užmokėti už tai, ko norime.
Kiekvienas pirkėjas žino, kad perkamos prekės kiekis priklauso nuo kainos: kuo aukštesnė kaina, tuo mažiau jis gali įsigyti, ir atvirkščiai, kuo mažesnė kaina, tuo daugiau prekių gali pirkti, kitoms sąlygoms esant nekintamoms (pajamos, poreikiams, madai). Vadinasi, paklausa suprantama ne kaip fiksuotos perkamos prekės kiekis, o kaip kiekis, kurį sąlygoja tos prekės kaina. Kainos ir norimo įsigyti prekės kiekio ryšys rodo, ar prekė bus perkama.
Pasiūla pasireiškia pardavėjo siekimu parduoti kuo daugiau prekių ir kuo didesne kaina. Ji atliekama labai įvairiomis sąlygomis, sukuria tinkamų vartoti visų rūšių prekių ir paslaugų apimtį, kurią gali pasiūlyti gamintojai, esant skirtingoms kainoms.
Kaip žinome, pirkėjų ir pardavėjų požiūriai į kainas nėra vienodi. Aukšta kaina atbaido pirkėjus ir priverčia juos pirkti alternatyvius produktus, bet ta pati aukšta kaina skatina pardavėjus gaminti ir parduoti daugiau prekių. Taigi kuo aukštesnė kaina, tuo didesnė pasiūla. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-05-16
DalykasEkonomikos referatas
KategorijaEkonomika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis28.82 KB
Autoriusindre
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Paklausos ir pasiulos reiksme rinkoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą