Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>E-komercija (3)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

E-komercija (3)

  
 
 
12345678
Aprašymas

Kas tai yra elektroninė komercija? Ar yra Lietuvoje sėkmingai veikiančių e-komercijos sistemų? Kokia nauda iš elektroninės komercijos sistemos? Nauda gamintojams. Nauda didmeninės prekybos įmonėms. Nauda mažmeninės prekybos įmonėms. Nauda paslaugas teikiančioms įmonėms. Kaip sukurti savo elektroninės komercijos sistemą? Mažmeninė prekyba internetu. Didmeninė prekyba internetu. Gamybos įmonių e-komercijos sistemos. Kaip apmokėti už prekes užsakomas per Internetą? Gyventojų mokėjimai per internetą. Įmonių mokėjimai per internetą. Išvados.

Ištrauka

Visame pasaulyje prekes internetu perka apie 27 proc. interneto vartotojų. "Lietuvoje, kur e-komercija dar tik žengia pirmuosius žingsnius, žmonių, apsiperkančių internetu, skaičius nėra itin aukštas, tačiau tendencijos jau leidžia kalbėti apie sparčią e-verslo plėtrą", - tvirtino E.Bražėnas. 3 proc. Lietuvos interneto vartotojų per internetą prekes perka nuolat. Ryški e-verslo lyderė, kaip ir buvo tikėtasi, išliko JAV. Šioje šalyje prekes internetu perka daugiau nei trečdalis interneto vartotojų. 2000-metais šis skaičius buvo kiek mažesnis ir siekė 27 proc.Tyrimo duomenimis, populiariausi pirkiniai internete vis dar yra knygos, kurias užsisako apie 26 proc. internautų, ir muzikinės kompaktinės plokštelės, kurias užsisako 17 proc. interneto vartotojų. Kiti populiarūs internetu perkami daiktai - drabužiai (13 proc.), maistas (8 proc.) ir kelionės, kurias užsisako 9 procentai interneto naršytojų."Atlikta e-verslo plėtros apžvalga rodo, kad prekių ar paslaugų kaina internete kol kas nėra pats svarbiausias dalykas", - teigė E.Bražėnas. Tik 6 proc. neperkančiųjų internetu nurodė, kad to jie nedaro dėl prekių kainos. Lietuvoje dėl kainos neperkančių internete yra daugiau nei vidutiniškai tirtose šalyse - 12 proc.Globali apklausa leido sužinoti, kad naudojimasis internetu vis dar auga: per paskutinį tyrimo mėnesį bent kartą internete pabuvojo net 31 proc. žemės gyventojų (36 proc. vyrų ir 27 proc. moterų). Lietuvoje, deja, šie rodiklis nėra aukštas ir siekia 9 proc.

1.Kas tai yra elektroninė komercija?

Šiuo metu apie elektroninę komerciją žino kiekvienas - tai prekių pirkimas per internetą. Kai kas elektroninę komerciją tapatina su apmokėjimų kreditinėmis kortelėmis per internetą. Todėl sako-pas mus nėra mokėjimo kortelėmis per internetą, tai kokia dar čia elektroninė komercija.
Turbūt, iš populiarių straipsnių dažnai sutinkama nuomonė, kad elektroninė komercija tai prekių pardavimas gyventojams.
Tačiau praktiškai didžioji dalis elektroninės komercijos pasaulyje apyvartos tenka didmeninei prekybai ir žymiai mažesnė dalis-mažmeninei. Iš to matosi, kad elektroninė komercija visu pirma aktuali didmeninės prekybos įmonėms. Kad tokia sistema naudinga didmenininkams matosi ir iš stambiausio Lietuvoje kompiuterinės įrangos prekiautojo - GNT Lietuva pavyzdžio, kuris pirmas įsidiegęs elektroninės komercijos sistemą smarkiai aplenkė savo konkurentus.

2.Ar yra Lietuvoje sėkmingai veikiančių e-komercijos sistemų?

Nors pasaulyje per internetą prekybos apimtys pasiekė milijardus dolerių, Lietuvoje vis dar į elektroninę komercija žiūrima atsargiai. Kai kas kažkada atsimena skaitęs, kad subankrutavo kelios elektroninės komercijos bendrovės, kiti skaito, kad jų klientai arba neturi interneto arba nemoka juo naudotis, dar kiti galvoja, kad jų prekės netinkamos parduoti per internetą, o likusi dalis bijo dėl atsiskaitymų per internetą. Todėl elektroninės komercijos įdiegimą savo versle didžioji dalis Lietuvos verslininkų palieka ateičiai.
Tuo tarpu kita dalis progresyviai mastančių Lietuvos verslininkų jau sėkmingai naudojasi elektroninės komercijos sistemų teikiamomis galimybėmis ir vis labiau tolsta nuo savo konkurentų.
Sėkmingai veikiančių sistemų Lietuvoje galima surasti daugelyje sričių, bet daugiausia jų yra tarp kompiuterinės įrangos pardavėjų.Šiuo metu beveik visi kompiuterinės įrangos didmenininkai siūlo savo klientams – kompiuterinės įrangos pardavėjams, aptarnavimą per savo elektroninės komercijos sistemas.Tai ir jau minėta GNT Lietuva (www.gnt.lt) ir Elko Kaunas (www.elko.lt) ir ACME kompiuterių komponetai (www.acme.lt) bei daugelis kitų.
Nuo kompiuterinės įrangos didmenininkų neatsilieka ir kompiuteriais prekiaujančios firmos galutiniams vartotojams.Turbūt seniausia ir didžiausiomis funkcionalinėmis galimybėmis pasižymi AIVA SISTEMA kompiuterinės įrangos parduotuvė www.shop.aiva.lt , analogiškomis galimybėmis pasižymi ir UAB Ralinga e-parduotuvė www.ralinga.lt .
Nemažai galima surasti ir mažmeninės prekybos internetu pavyzdžių. Knygomis - UAB "Rekona" www.rekona.lt, mobilių telefonų priedais UAB "Prelasta" www.prelasta.lt , furnitūra UAB "AGVA" www.agva.lt . ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-06
DalykasEkonomikos referatas
KategorijaEkonomika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis19.13 KB
AutoriusRenata
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ekomercija (3) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą