Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Elektroninė prekyba Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Elektroninė prekyba Lietuvoje

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Kas yra e-komercija? Lietuvoje įsigaliojo elektroninės prekybos taisyklės. Elektroninės komercijos pavyzdžiai. Books.lt. Muge.lt. Cili.lt. Lankomiausių internetinių parduotuvių top penketukas. Elektroninės prekybos mūsuose nėra.

Ištrauka

Kas yra e-komercija?
"Man nesvarbu, e-komercija ar ž-komercija. Svarbu, kad pinigų būtų."
Nežinomas XXI a. pradžios mąstytojas.
E-komercijai, kaip ir kiekvienai kitai, reikia iš esmės keturių dalykų: pirkėjo (Jono, "Toyotos", "Microsofto"), pardavėjo (Petro, "Boscho", "Intel"), jų susitikimo vietos (turgaus, supermarketo, universalaus interneto adreso) ir visuotinio mainų ekvivalento (dramblio kaulų, kriauklių, metalo gabaliukų) tai yra, pinigų.
E-komercija ir e-verslas – neseniai į apyvartą patekę terminai. Kasdien girdime pasakojimus apie interneto kompanijų sėkmę.
E-komercija apima visas santykių, susijusių su tarptautinių ir nacionalinių sandorių sudarymu elektroniniu būdu, rūšis: pirkimą, pardavimą, tiekimą, užsakymus, reklamą, konsultavimą, įvairius susitarimus bei dalykinio bendradarbiavimo formas.
Kas parduodama ir perkama internete?
Viskas:
produktai: kompiuteriai, kompiuterinės programos, drabužiai, knygos, garso ir vaizdo įrašai, maistas, gėrimai, sporto prekės, mobilieji telefonai, parfumerija ir visa kita, ką tik galima įsivaizduoti.
pramogos: žaidimai, loterijos ir t.t.
paslaugos: kelionės, prekybos vietos internete, reklama, skelbimai, darbo paieška ir pasiūla ir t.t.
E-komercija yra pasaulinis reiškinys. Jos infrastruktūra kuriama, atsižvelgiant į konkurenciją ir jos palaikymą, privačias investicijas, valstybines ir tarptautines skatinimo programas, atvirą ir pigų priėjimą prie interneto.
Visame pasaulyje ir kiekvienoje atskiroje įmonėje e-komercija vystoma etapiškai:
1. savo svetainės sukūrimas ir informacijos apie save patalpinimas joje,
2. aktyvus ir pasyvus komunikavimas (informacijos pastovus atnaujinimas, atsakymai į dažniausiai kylančius klausimus, svetainės lankytojų skaičiaus patikrinimas ir t.t.),
3. visos veiklos operacijų perkėlimas į internetą: pirkimas, pardavimas, užsakymas, reklama, klientų aptarnavimas, konsultavimas, tiekimo grandžių valdymas ir t.t.
E-komercijos rūšys:
elektroninės parduotuvės;
elektroniniai skelbimai;
elektroniniai aukcionai;
elektroninė bankininkystė;
elektroninis tarpininkavimas.
e-parduotuvės yra realių parduotuvių analogai, kur galima pamatyti prekes, gauti jų išsamų aprašymą (pvz. http://www.parduotuve.lt ) Prekės tokiose parduotuvėse yra tarsi išdėliotos "vitrinoje". Norint tokiose parduotuvėse nusipirkti prekes, tereikia užpildyti pirkėjo registracijos ir pirkimo anketą bei atsiskaityti mokėjimo kortele.
Elektroniniai skelbimai yra panašūs į skelbimus spaudoje. Čia taip pat skelbiama, kas perkama, parduodama ar keičiama, nurodant svarbiausius produkto parametrus, kainą bei būdą, kaip galima susirasti pirkėją ar pardavėją (pvz. http://www.on.lt/skelbimai).
Elektroninių aukcionų principas yra toks: pardavėjai, norintys parduoti elektroniniame aukcione, moka įmonei, skelbiančiai elektroninį aukcioną, mokestį už prekės paskelbimą aukciono rubrikoje, taip pat nedidelį procentą nuo galutinės prekės kainos. Potencialūs pirkėjai naršo po rubriką ir siūlo savo kainą patikusiai prekei, aišku, didesnę už kito siūlytojo. Jeigu pirkėjas pasiūlė kainą ir ji priimama, tai pirkėjas prekę turi nusipirkti (pvz. http://www.aukcionai.lt).
Elektroninė bankininkystė yra moderni, patogi ir patikima, anot bankų atstovų, klientų banko sąskaitų tvarkymo sistema, leidžianti gauti informaciją ir atlikti operacijas iš savo darbo vietos (pvz. http://www.vb.lt ). Tačiau šia paslauga gali naudotis ne kiekvienas, nors ir turintis ryšį su internetu. Tai yra programa, instaliuojama už atskirą mokestį kiekvieno pageidaujančio kliento asmeniniame kompiuteryje. Šiuo metu yra aktyviai kuriama ir jau kai kur naudojama klientų aptarnavimo sistema, veikianti per internetą.
Kaip ir tradicinei komercijai, taip ir elektroninei komercijai būtina infrastruktūra, kuri palengvintų pirkėjų ir pardavėjų sąveiką. Ši infrastruktūra dar vadinama e-komercijos architektūra, kuri susideda iš keturių pagrindinių dalių:
tinklo paslaugų teikėjų (pvz. prieiga prie interneto);
techninės įrangos (pvz. asmeniniai kompiuteriai, serveriai, ir t.t.);
programinės įrangos (elektroninio verslo sprendimai ir t.t.)
paslaugų ( pvz. elektroniniai atsiskaitymai, autentiškumas, sertifikavimas, tinklo diagnostika).
Kodėl e-komercija yra gerai? Todėl, kad:
greitai ir tiksliai bendraujama su darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais;
didesnis prekių ir paslaugų pasirinkimas;
mažesnės kainos;
produktus ir paslaugas galima prisitaikyti sau;
taupomi ištekliai;
mažinami kaštai;
patogesnis ir efektyvesnis pirkėjų aptarnavimas;
patogesnė pervežimų ir tiekimo sistema;
tobulinama įmonės informacijos sistema;
atsiveria naujos verslo galimybės.
Kodėl tai nėra taip gerai, kaip norėtųsi? Todėl, kad:
sprendimai ir sistemos ne visada suderinamos. Įmonės kuria ir diegia savas e-komercijos sistemas ir produktus. Tai reikalauja įvairių standartų ir modelių, palaikančių šias e-komercijos sistemas ir jų sąsajų su organizacijų informacijos sistemomis. Be to sistemos turi sugebėti aptarnauti klientus.
nauji sprendimai ne visada suderinami su jau esančiomis sistemomis. Įmonės nenori nutraukti savo eksploatuojamų sistemų vartojimo ir naudoti visai naujas e-komercijos sistemas.
projektavimas ir vystymas kainuoja. Reikia atsižvelgti ne tik į projektavimui ir vystymui skirtas lėšas, bet ir į tolesnio sistemų palaikymo ir vystymo kaštus.
reikia palaikyti elektroninių duomenų mainų standartą. Naujosios e-komercijos sistemos turi palaikyti standartą, kuris yra naudojamas saugiam verslo ir finansinių duomenų apsikeitimui tarp verslo partnerių.
ne visada patogu priimti apmokėjimus. Daugybė apmokėjimo standartų apsunkina e- komercijos sistemų projektavimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-07
DalykasEkonomikos referatas
KategorijaEkonomika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis1.19 MB
AutoriusAndrius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2002 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasJ. Granskas
Švietimo institucijaISM Vadybos ir Ekonomikos Universitetas
FakultetasISM Kaune
Failo pavadinimasMicrosoft Word Elektronine prekyba Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • ISM Vadybos ir Ekonomikos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • J. Granskas
  • 2002 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą