Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Rinkos tipai (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Rinkos tipai (2)

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įžanga. Rinka ir konkurencija. Rinkos apibrėžimas. Konkurencijos sąvoka. Tobulos konkurencijos rinka. Tobulos konkurencijos rinkos modelio funkcionavimo sąlygos. Tobula konkurencija ir efektyvumas. Monopolinė konkurencija. Monopolinės konkurencijos rinka ir jos požymiai. Monopolinės konkurencijos rinkos efektyvumas. Natūralioji monopolija. Oligopolinė rinka. Duopolija. Rinkos struktūrų palyginimas. Pokyčiai bankų paslaugų rinkose bei konkurencijos problemos šiame sektoriuje. Svarbiausios Lietuvos informacinių technologijų ir telekomunikacijų (ITT) rinkos tendencijos. Mobilios rinkos šuolis. Telekomunikacijų rinkos dydis. Distribucijos sektoriaus variklis - el. komercija. Interneto vartojimas bei el. bankininkystė. Išvados.

Ištrauka

Rinkos ekonomika mūsų šalyje – tai ne tixlas, bet gyvybiškai būtina sąlyga įveikiant ekonominius sunkumus užgriuvusius Lietuvą. Rinkos ekonomikos susiformavimas ir plėtra – sudėtingas procesas, reikalaujantis gerai paruoštų specialistų bei vadovų.
Mažai kas nesutiktų, jog rinka yra efektyviausias ribotų išteklių paskirstymo mechanizmas tiek vienos šalies, tiek tarptautiniu mastu, o būtina laisvosios rinkos sąlyga yra laisva konkurencija. Konkurencijai rinkoje tenka esminis vaidmuo. Ji veikia kaip varomoji jėga, kurios dėka skatinamos inovacijos, efektyvumas bei pasirinkimo laisvė, kuri verčia įmones mažinti kainas ir kitokiais būdais orientuotis į vartotojų poreikius. Kai kas konkurenciją mato, kaip priemonę skirtą tarnauti ir aprūpinti vartotojus mažiausia kaina: "Konkurencija nereiškia, kad bet kas gali klestėti paprasčiausiai imituodamas kitų [sėkmingą] veiklą. Ji reiškia galimybę tarnauti vartotojams geresniu ir pigesniu būdu, be apribojimų ar privilegijų tiems, kuriems inovacija neparanki" (Ludwig von Mises).
Pastebėtina, jog vieningoje konkurencijos politikoje siekiama keleto ne visiškai tarpusavyje suderinamų tikslų: (1) efektyvumo skatinimo, t. y. vartotojų gerbūvio maksimizavimo bei optimalaus išteklių paskirstymo; (2) vartotojų ir smulkaus verslo apsaugos nuo stambių įmonių; (3) vieningos rinkos sukūrimo.
Dažniausi konkurencijų atvejai yra: tobuloji, monopolinė, oligopolinė ir duopolinė konkurencijos. Plačiau aptarkime kiekvieną konkurencijos tipą.

Šiuolaikinėje visuomenėje rinka yra svarbiausias visos ekonominės veiklos organizavimo būdas.
Rinka - tai prekinių-piniginių santykių visuma, prekių ir paslaugų mainai tarp pirkėjų ir pardavėjų, vykstantys pagal prekinės gamybos ir cirkuliacijos dėsnius. Rinka padeda koordinuoti įvairių ekonomikos subjektų veiklą ir tenkinti žmonių poreikius. Ji netapatintina su tam tikra prekyviete, vieta, kurioje vyksta pirkimo - pardavimo sandėriai. Toks požiūris yra per siauras. Bendresnis rinkos supratimas apima prekių kainų formavimo jėgas, paklausą ir pasiūlą. Prekių bei paslaugų kainų lygis ir kitimas informuoja savininkus, kur panaudoti jų išteklius, ką gaminti, kaip gaminti ir kam gaminti, garantuojant didžiausią naudą gamintojams ir vartotojams. Jeigu kurių nors prekių ar paslaugų paklausa didelė, o pasiūla nepatenkina paklausos, tai būtent jų gamybą ir reikia plėsti. Šiuo atveju gamintojai gaus didesnes pajamas, o vartotojai greičiau patenkins savo poreikius trūkstamoms prekėms ar paslaugoms. Didžiausią vaidmenį šioje situacijoje suvaidintų aukštesnės kainos. Taigi rinka yra išteklių paskirstymo įvairioms prekėms gaminti sistema. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-03
DalykasEkonomikos referatas
KategorijaEkonomika
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai10
Dydis228.01 KB
AutoriusMigle
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Rinkos tipai (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą