Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Frančizės įmonės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Frančizės įmonės

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Frančizavimo istorija. Kodėl frančizė? Frančizės sutarties samprata. Frančizių rūšys. Frančizės sutarties forma. Subfrančizės sutartis. Frančizės sutarties turinys. Atlyginimas pagal frančizės sutartį. Teisių turėtojo pareigos. Naudotojo pareigos. Šalių teisių apribojimai. Teisių turėtojo atsakomybė pagal naudotojui pareikštus reikalavimus. Naudotojo teisė sudaryti frančizės sutartį naujam terminui. Frančizės sutarties sąlygų pakeitimas. Frančizės sutarties pabaiga. Šalių pasikeitimas. Teisių turėtojo firmos vardo ar prekių (paslaugų) ženklo pasikeitimo pasekmės. Išimtinės teisės pasibaigimo pasekmės. Frančizinių įmonių privalumai. Frančizinių įmonių trūkumai. Išvados.

Ištrauka

Frančizė – geras būdas pradėti verslą arba jį plėsti, kuris yra nepaprastai populiarus Vakarų šalyse, ypač JAV, ir jau po truputį veržiasi į Lietuvą. Tai galima pastebėti ir iš to, kad naujajame Civiliniame kodekse atsirado vietos ir frančizės sutarties reglamentavimui.
Frančizių (privilegijų) sistema – tai dviejų savarankiškų įmonių sutartimi reguliuojama ilgalaikio bendradarbiavimo forma, kai už tam tikrą vienkartinį ir/arba nuolatinį atlyginimą viena įmonė (frančizės gavėja) gauna galimybę tiksliai apibrėžtomis sąlygomis naudotis tam tikromis kitos įmonės (frančizės davėjos) teisėmis. Šių teisių objektas yra galimybė naudoti frančizės davėjo firmos vardą, pardavinėti ar/ir gaminti jos prekes, naudotis jos sukaupta patirtimi ir pan. Frančizės davėjas įsipareigoja frančizės gavėjui teikti įvairią pagalbą statant bei įrengiant įmonę, organizuojant jos darbą ir t.t.
Frančizę gali teikti gamintojas, didmenininkas ir mažmenininkas. Frančizės kontraktai leidžia greitai ir sėkmingai plėtoti įmonės veiklą neinvestuojant į ją daug kapitalo ir nekuriant filialinės firmos.
Frančizės gavėjas tam tikra prasme yra pusiau priklausomas asmuo, kuris į prekybos įmonę įdeda savo kapitalą ir už tai gauna frančizės davėjo patirtį bei techninę paramą.
Ši bendra schema praktikoje gali būti įvairių formų. Dažnai frančizės davėjas imasi vadovauti asortimento politikai, aprūpinimui prekėmis, personalo rengimui ir kt. Kartais sutartis labai apriboja frančizės gavėjo teises, tačiau būna ir priešingai – jis gauna didelę autonomiją. Įvairiai gali būti paskirstomas ir gaunamas įmonės pelnas

Žodis "frančizė" yra kilęs iš senosios prancūzų kalbos ir pažodžiui verčiamas "laisvės privilegija". Viduramžiais frančizė reiškė tam tikrų teisių privilegijas. Karalių suteikta frančizė, garantuodavo monopolinę teisę įvairiausiai komercinei veiklai, pavyzdžiui, tiesti kelius, raugti alų ir pan.
Šiuolaikinės frančizės sampratos pradžia laikomi 1840 metai, kai Vokietijoje didžiausi aludariai suteikė frančizes tam tikroms tavernoms, taip užtikrindami joms išskirtinę teisę parduoti savo alų. 1851 metais "Singer" siuvimo mašinų kompanija pradėjo suteikinėti teises platinti jų gaminamas siuvimo mašinas. Bendrovės sudaryti kontraktai iki šiol laikomi šiuolaikinių frančizinių susitarimų pradininkais. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-04
DalykasEkonomikos referatas
KategorijaEkonomika
TipasReferatai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis47.22 KB
AutoriusIgnas
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasVirginija Grybaitė
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Francizes imones [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 19 puslapių 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Virginija Grybaitė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą