Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Konkurencinio pranašumo kilmė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konkurencinio pranašumo kilmė

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Tikslas: išsiaiškinti konkurencinio pranašumo kilmę. Konkurencinio pranašumo kilmė. Empirinė metodologija. Kuriant vaistus, pradedamas vystyti konkurencinis pranašumas. Tyrimo išvados. Darbo išvados.

Ištrauka

Konkurencingo pranašumo kilmės klausimas yra fundamentalus atliekant strateginius tyrimus jau daugelį metų. Strategijos tyrėjai mano, kad kai kurios firmos nuolatos dirba geriau už kitus, ir tai jų manymu turi svarių priežasčių. (Rumelt, 1991; McGahan ir Porter, 1997). Yra išvystyta daug teorijų aiškinantis kodėl, bet kuriuo metu, kai kurioms firmoms (ir kai kurioms pramonės šakoms) yra daug galimybių gauti gerą pelną, o kitoms ne. Tačiau iki šiol jie neturi priimtos jokios bendros teorijos ar sisteminio įrodymo, kuris patvirtintų tokį veiklos bei jos rezultatų diferentiškumą. Tyrėjai teigia žinantys, kodėl įveikti aukšti įveikti įėjimo barjerai bei atskiro produkto įvedimas gali suteikti firmai konkurencingą pranašumą. Bet daug mažiau yra žinoma apie tai, kaip įėjimo barjerai yra sukurti: kodėl konkreti firma, o ne visos, gali išvystyti kompetenciją, kuri sudaro pranašumo pagrindą. Ir kodėl, išvystytas konkurencingas pranašumas dažnai ilgainiui suyra?
M. Cockburn, R. M. Henderson ir S. Dhawan ekonomistai teigia, jog kintami rezultatai paprastai priklauso nuo daugelio kasdieniškų išmatuojamų problemų, situacijų - nuo pastangų tinkamai įvertinti pagrindini kapitalą iki specifinių įmonės išlaidų bei įplaukų suvedimo bei produkcijos kainų sąrašų, iki sunkiai nustatomų kokybės faktorių, tokių kaip darbuotojo pastangos ar darbuotojo kokybė. Pasak tyrėjų, turi būti kreipiamas didelis dėmesys į tas veiklos sritis, kurias darbuotojai atlieka su nepasitenkinimu, be entuziazmo.
Minėti teiginiai buvo patvirtinti empiriniais tyrinėjimais. Stinchcombe (2000) teigia, kad strategijos mokslo teorinės žinios nesuteikia tiek informacijos, kad būtų galima suprasti (ir metodiškai įvertinti) įmonės veiklos reikšmę jos sėkmei, pelno gavimui. Pasak mokslininko, tolimesnei eigai labai daug reikšmės turi įmonės įkurimas, jos pradiniai veiksmai. Stinchcombe mano, kad jei įmonės įkūrimo metu ištekliai yra paskirstyti atsitiktinai, tada jos veiklos sėkmė priklauso nuo to, ar konkurencinga aplinka yra palanki kuriai nors iš jų pasirinktos strategijos bei turimų išteklių.
Pateikta analizė nėra galutinė. Pasak straipsnių autorių, tiksliau tai parengiamasis aprašomasis sudėtingo reiškinio, kuris pateikia daug neatsakytų klausimų, tyrimas. Šiame darbe buvo stengiamasi įvertinti Stinchcombe‘s hipotezę, bei konkurencingo pranašumo kilmę.

Tikslas: išsiaiškinti konkurencinio pranašumo kilmę.


Uždaviniai:
1. Išskirti tyrimus, kurie nagrinėjo konkurencinį pranašumą.
2. Išskirti atliktų tyrimų išvadas.
3. Įvertinti Stinchcombe iškeltą hipotezę.


Raktiniai žodžiai:

1. Konkurencinis pranašumas – tai yra firmos užimama padėtis lyginant su jos konkurentais. Įmonė yra konkurenciškai pranaši, kai jos turimų privalumų nesugeba pamėgdžioti aplinkoje veikiantys konkurentai.
2. Įmonės aplinka – tai visos jėgos, supančios ir veikiančios įmonės gyvenimą ir vystimąsi. Jėgos gali būti klasifikuojamos į išorines ir vidaus. Išorinės jėgos dar vadinamos nekontroliuojamomis. (2)
3. Strategija – veikimo kryptis, kuri yra plano komponentas dalis, kuriuo siekiama įgyvendinti misiją. Dar daugiau, strategija nurodo teisingą būdą siekiant tikslų, kai įmonė susiduria su aplinkos ribojimais ir rizika. Strategijos gali būti kuriamos konkrečiai organizacijos veiklos sričiai arba bendram organizacijos vystimuisi. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-23
DalykasEkonomikos referatas
KategorijaEkonomika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai2 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis28.99 KB
AutoriusSaule
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasR. Žitkienė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konkurencinio pranasumo kilme [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • R. Žitkienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą