Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Vyriausybės sektoriaus išlaidų analizė 2004-2007 metais Europos Sąjngoje (ES)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vyriausybės sektoriaus išlaidų analizė 2004-2007 metais Europos Sąjngoje (ES)

  
 
 
12345678
Aprašymas

Santrauka. Įvadas.Valstybės biudžeto išlaidų samprata. Valstybės išlaidų klasifikacija. Europos Sąjungos (ES) valstybių išlaidos. Kitimo tempas. Išvados.

Ištrauka

Valstybės išlaidos yra valstybinės veiklos, kuri apima prekių ir paslaugų gamybą ar tiekimą bei įvairius pervedimus, visuomeninė kaina. Taigi valstybės išlaidos įtakoja tiek ir visuomeninę paklausą, tiek ir visuomeninę pasiūlą. Produktyvios valstybės išlaidos kuriant fizinį ar žmogiškajį kapitalą didina investicijų grąžą ir tuo pačiu skatina privačias investicijas bei ekonominį augimą.
Svarbiausias vyriausybės uždavinys, kiekvienoje šalyje, kaip sumažinti mokesčių naštą, apriboti savo išlaidas, ką finansuoti iš valstybės biudžeto.

Įvadas

Svarbus kiekvienos valstybės tikslas – visiško užimtumo, aukštų ekonomikos tempų garantija. Šiam tikslui pasiekti kaip priemonę galima panaudoti valstybės pajamų ir išlaidų politiką. Šiuo metu kiekvienoje šalyje kyla diskusijos - ar teisingai ir efektyviai dabar paskirstomos valstybės išlaidos, ar vyriausybės prioritetai išdėstyti tinkamai. Vykdant vyriausybės išlaidų valdymą svarbu – subalansuotai paskirstyti valstybės išlaidas, parinkti prioritetus - ar norima plėtoti informacinę, socialiai aprūpinta visuomenę, ar bus finansuojamos einamosios problemos, nesiorientuojant į valdymo trūkumus ilgalaikėje perspektyvoje.
Svarbu suvokti, nuo ko priklauso šalies ekonomikos augimas ir ką reikia daryti, kad būtų pasiekti daugumos pageidaujami tikslai (pakankamai spartūs ir stabilūs gyvenimo lygio augimo tempai, ekonominė laisvė - teisė pasirinkti veiklos rūšį, išleisti savo uždirbtus pinigus pagal savo norus ir kt.). Svarbus ir ekonominio saugumo jausmas. Žmonėms turėtų būti kuo mažiau motyvų baimintis, kad liga ar kita katastrofa jiems sudarys beviltišką finansinę situaciją.
Demokratinėje visuomenėje šie daugumai žmonių svarbūs tikslai tampa ir valstybės tikslu. Praktiškai šalies gerovė priklauso nuo vyriausybės vykdomos politikos. Tačiau įvairiose šalyse šie tikslai siekiami skirtingais būdais.
Darbo tikslas – išanalizuoti ir palyginti vyriausybės sektoriaus išlaidas 2004-2007 metų laikotarpiu ES šalyse.
Darbo uždaviniai:
1. apibrėžti valstybės išlaidų sampratą, išsiaiškinti jų klasifikavimo būdus;
2. išanalizuoti ir palyginti išlaidų pokyčius ES šalyse.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros, mokslinių straipsniu, internetinių šaltinių analizė, lyginamoji statistinių duomenų analizė.
Tyrimo rezultatai: apskaičiuoti ir išanalizuoti valstybės išlaidų kitimo bei padidėjimo tempai.


Valstybės vykdoma biudžeto politika iš dalies parodo jos ekonominę padėtį, finansines galimybes, tautos kultūrinį lygmenį, visuomenės santykį su valdžia ir pan. Galima pateikti ne vieną biudžeto apibrėžimą. Biudžetas – tai valstybės pajamų ir išlaidų sąmata tam tikram laikui, patvirtinta įstatymu. Valstybės biudžetas – tai valstybės pajamų ir išlaidų per tam tikrą laikotarpį planas.
Daugumoje išsivysčiusių šalių valstybės vaidmuo ekonomikoje vis didėja. Visų pirma tai pasireiškia valstybės išlaidų ir surenkamų mokesčių apimties didėjimu, jų kiekio bendrajame vidaus produkte (BVP) augimu, nacionalinių pajamų dalies, skiriamos socialinėms programoms didėjimu, bei aktyvesniu dalyvavimu ekonomikoje pasitelkiant teisinio reguliavimo ir kontroliavimo priemones.
Pagrindinis klausimas, kurį vyriausybė turėtu spręsti - kaip reikėtų paskirstyti valstybės išteklius, kad būtų maksimizuota socialinė gerovė. Šis paskirstymas vertinamas pagal išlaidų dalį BVP ir pagal jų lyginamąjį svorį visose išlaidose pagal atskirus regionus arba laiko atžvilgiu. Žvelgiant į dabartines tendencijas, kuo didesnis valstybės vaidmuo ekonomikoje, tuo labiau didėja valstybės išlaidos [6].
Valstybės išlaidos apibrėžiamos kaip tam tikrų prekių ir paslaugų, skirtų bendriems visuomenės narių poreikiams tenkinti, pirkimas arba transferiniai mokėjimai [2].
Taigi vyriausybės išlaidos nėra vienalytės – jos apima tiek išlaidas esamam vartojimui valstybės išlaikomose įstaigose ir organizacijose, tiek ir investicines išlaidas. Be to, kaip žinome, vyriausybės išlaidos, kitaip nei fizinių ar juridinių asmenų savo valia daromos išlaidos, nėra vieningai visų piliečių traktuojamos kaip reikalingos visuomenės poreikiams tenkinti būtent tokiu dydžiu ir tokia struktūra. Išlaidos, atliekant mokyklų, ligoninių, oro transporto kontrolės ar greitkelių paslaugas, yra pakankamai akivaizdus indėlis į BNP, nes jų dėka tikrai patenkinami aktualūs gyventojų poreikiai, o kitu atveju – išlaidų perkant ginkluotę, vykdant kosmoso erdvių tyrimų projektus, teikiant tam tikros struktūros pagalbą užsienio valstybėms ar plečiant biurokratinio pobūdžio funkcijas – BNP gali būti kvestionuojamos . Iš vyriausybės išlaidų, apskaitomų kaip BNP dalis, turi būti eliminuoti transferiniai išmokėjimai. Visi šie išmokėjimai nepadidina nacionalinio produkto, todėl jie neįtraukiami į vyriausybės išlaidas skaičiuojant BNP. [1]
Kaip teigia V. Aleknevičienė , valstybės išlaidos- tai ekonominiai santykiai, susidarantys perskirstant biudžeto pajamas. Valstybės išlaidos yra tiesiogiai susijusios su valstybės funkcijomis ekonomine, socialine ir politine prasme. Todėl valstybės išlaidos yra skirtos svarbiausiems visuomenės poreikiams tenkinti. Valstybės biudžeto išlaidos – tai tiesioginės valstybės išlaidos, nes tenkinamos iš biudžeto. Netiesioginės valstybės išlaidos tenkinamos iš valstybinių įmonių pajamų. Didesnę reikšmę turi tiesioginės biudžeto išlaidos. Tačiau racionalus valstybės biudžeto išlaidų (tiesioginių) ir valstybinių įmonių išlaidų (netiesioginių) tenkinimo santykis turi sudaryti finansiniu atžvilgiu protingą įvairių ekonominių interesų balansą, užtikrinti aukštą bet kurios finansavimo formos panaudojimą.
Pagal Robert Barro ir Vittorio Grilli vyriausybės išlaidos gali būti klasifikuojamo į tris pagrindines grupes: 1. vyriausybiniai prekių ir paslaugų pirkimai; 2. vyriausybinės investicijos; 3. įvairios socialinės išmokos [4]. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-04-08
DalykasEkonomikos referatas
KategorijaEkonomika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis49.22 KB
Autoriusdonpet
Viso autoriaus darbų12 darbų
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAsta Kamandulienė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vyriausybes sektoriaus islaidu analize 2004 2007 metais Europos Sajngoje (ES) [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Asta Kamandulienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą