Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Organizacijos intelektinių išteklių valdymo tobulinimas (remiantis K4D duomenimis)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Organizacijos intelektinių išteklių valdymo tobulinimas (remiantis K4D duomenimis)

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Kaita kaip kompetencijų charakteristika. Žmogiškųjų išteklių vystymas. Intelektinės nuosavybės svarba. Intelektinių išteklių formavimo veikliniai segmentai. Pagrindinės intelektinių išteklių formavimo kryptys. Intelektinių išteklių klasifikacija. Intelektinių išteklių klasifikacijos. Išvados.

Ištrauka

Šiandieninis mūsų kartos laikotarpis tūkstantmečių sandūroje, spartėjant mokslo ir technologijų pažangai, randantis naujoms socialinėms ir ekonominėms raidos galimybėms ir perspektyvoms pasižymi radikalių pokyčių raiškomis ir įpareigoja suvokti kaitos strategiją kaip esminį žmogiškosios veiklos procesą, gamtos ir žmogaus veiklos pasaulių vienybę ir kompleksiškumo būtinumą visuomenės raidoje ir pažangoje. Pastarasis laikotarpis siejamas su žinių visuomenės formavimu, žinių ekonomika, žmogiškųjų išteklių ugdymu, formuluojant šias savybes: gebėti prisitaikyti prie pokyčių keičiant darbo būdus; žiniomis pagrįstas ūkio funkcionavimas; tęstinio mokymosi idėjos realizavimas; atsakomybės už žinių, gebėjimų ir įgūdžių ugdymo/ugdymosi formavimas; užimtumo strategijos veiksnių panaudojimas darbingumo, kompetentingumo, verslumo, pritaikomumo ir pilnavertiškumo vystymui.

Šiuolaikinė situacija reikalauja ne tik žinių apie įvairius objektus, dėsningumus ar teorijas, tačiau ir žinojimo, gebėjimo ir mokėjimo realizuoti sumanymą.

Organizacijose žmogiškasis intelektas laikomas pagrindiniu įmonės kapitalu. Nuo darbuotojų kvalifikacijos bei turimos kompetencijos, priklauso teikiamų paslaugų kokybė ir sėkminga organizacijos veikla. Viena pagrindinių organizacijų problemų yra ta, kad darbuotojų mokymo sistemos nėra orientuojamos į ateities perspektyvas, čia vyraujančios tradicinės kvalifikacijos kėlimo sistemos neefektyvios. Todėl darbuotojų kompetencijos ugdymas turi būti viena iš prioritetinių krypčių, kuriant integruotas mokymo sistemas, pagrįstas kompetencijos ugdymu, orientuotas į ateitį, įgalinančias greitai reaguoti į besikeičiančią situaciją.
Intelektiniai ištekliai tampa svarbiausiuoju verslo subjekto stabilių konkurencinių pranašumų formavimo, jų potencialios rinkos vertės didinimo ir dinamiškai besiplėtojančių vartotojų poreikių tenkinimo šaltiniu. Vadinasi, žinios tampa bet kurios rūšies verslo subjekto ar organizacijos intelektiniu ištekliumi, arba aktyvu, reikalaujančiu jų funkcionavimo dėsningumų išryškinimo, sąveikos su kitais ekonomikos veiksniais sistemingo įvertinimo, taupaus požiūrio, paskleidimo ir efektyvaus panaudojimo.
Žinių ir žinojimo nepakankamas organizacijos efektyviam valdymui lygis nusako žmogiškųjų išteklių formavimo pagrindinę prielaidą, juk siekiant efektyvaus valdymo, veiklos produktyvumo, būtinas kompetentingas valdymas, kurį gali užtikrinti tik kvalifikuoti, profesionalūs, turintys dorovines vertybines orientacijas, pripažinti lyderiais vadovai. Šio požiūrio būtinumas orientuotas į pasaulinę problematiką ir lokalią realizaciją kaitos procese ugdant vadovų kompetencijas šioje veiklos srityje.



Darbo objektas – intelektinių išteklių formavimo profesionalumo ir verslumo aspektai.

Darbo tikslas – išryškinti intelektinių išteklių formavimo vadybines prielaidas įtakojančias profesionalumą ir verslumą, orientuotą į šiuolaikinę problematiką ir pateikti jų formavimo galimybes.
Siekiant numatyto tikslo, sprendžiami tokie uždaviniai: pateikti intelektinių išteklių ir su jais susijusių sąvokų sampratą, esmę; pagrįsti kaitos, kaip vieno iš procesų sistemos elementų raidos ir pažangos procesuose, kompetencijų charakteristiką; identifikuoti sisteminį požiūrį į verslumą ir jį sąlygojančių veiksnių grupes vadybos aspektu; nustatyti intelektinių išteklių formavimo veiklinius segmentus; pagrįsti intelektinių išteklių formavimo kryptis.

Darbo metodika. Intelektinių išteklių formavimo problemoms tirti ir teoriniams, bei praktiniams rezultatams gauti, naudoti tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, sisteminė, loginė analizė, bei sintezė, apibendrinimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-02-08
DalykasEkonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai27 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis35.94 KB
AutoriusDainius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2012 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasA. Buračas
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Organizacijos intelektiniu istekliu valdymo tobulinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 5 Klasė/kursas
  • A. Buračas
  • 2012 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą